Õpilaste ja õpetajate ühine õppesõit Haapsallu 19.05.2022

Haapsalus suve otsimas.

Meie projektireiside kõige viimane sõit viis reisiseltskonna Haapsallu.

Läbisime pika tee,sirutasime vahepeal selga, natuke kohvi ja võileibu turgutuseks ja jälle edasi. Küll see Haapsalu on ikka meist kaugel! Nautisime bussiaknast mööda libisevaid rohe-kollaseid kevadisi maastikke.Küll neid nurmenukke oli palju!

Lõpuks Haapsalu.Väikesed nukumajakesed vanalinna osas. Meid ootas aga piiskopilinnus, mis pärit 13. sajandist. Nii et ajaloo tund alaku!

Kuulasime suure huviga giidi juttu.Nägime huvitavaid leide, mis leitud väljakaevamistelt. Meie julge noormees sai selga proovida tõelise ristisõdalase rüüd ja käes hoida uhket külmrelva. Loomulikult jäädvustasime selle hetke ajaloo tarbeks. Linnusega ühenduses oleva toomkiriku külastus oli võimas kogemus. Kui tahame ka Valget Daami kohata, siis tuleb ainult augustis tagasi tulla. Praegu nägime vaid akent, mille taha salapärane daam ilmub.

Meile tutvustati kahte kella, mis ammu aega tagasi ajanäitajateks olid. Saime teada, kuidas kulges igapäevane elu linnuses, kuidas said soojaks ruumid ja milliseid kaunistusi raiuti kivide sisse.

Väga tasemel lõuna ootas meid Fra Mare Spa restoranis.

Pärast lõunapausi tutvusime kohaliku rannaga. Nüüd teame, kuhu suvel tagasi tulla, sest temperatuurist jäi rannailmaks natuke puudu.

Vanas vaksalis jalutasime perroonil ja külastasime sidemuuseumi väljapanekut. Küll see side pidamise tehnika areneb ikka kiiresti! Kõik me leidsime tuttavaid eksponaate, mis meil kodudes või töö juures  kasutusel olnud.

Ilm oli meie sõber, päike paistis, mis sa, hing, veel tahad?