Endisaegne Põhjamaade Veneetsia-Narva

Kevadine õppereis viis meie väikese seltskonna seekord Narva. Mõnes mõttes meile valgakatele tuttav olukord- kaks linna, kaks riiki nii lähestikku, üksteist mõjutades nii kultuuriliselt kui majanduslikult, lahutajaks Narva jõgi ja mööda jõge kulgev riigipiir.

Narva Kreenholm-praegu mahajäetud paik, kus iidsete kaunite ehitiste vahel ulub vaid tuul. Ka metskitsed tundsid end siin koduselt. Võisime ette kujutada,milline elu kees siin aastakümneid tagasi. Kui paljude inimeste igapäevaelu ja tihti ka saatus sõltus sellest kohast! Tänu kohaliku giidi emotsionaalsele jutule suutsime hästi ette kujutada Kreenholmi võimsust .Meie Ly tabav ütlus: ,,Kui need seinad vaid saaksid rääkida!” Meelde jäi giidi ütlus, et Kreenholmi hiilgeaegadel oli tegu omaette riigiga Narva linnas, kus oli töölistele oma haigla,kauplus jm eluliselt tähtsad paigad.

Vaatasime vahutavat Narva jõge, kus nagu meie auks oli Vene riigi pool avanud just sel päeval ühe lüüsi. Giid Jana mainis, et meil vedas.

Vastaskaldal Vene poole peal kees tavaline elu, paistis kätte lasteaed, teetöid tegevad mehed, ainult okastraataed tuletas meelde, et tegemist meile keelatud piirialaga.

Narva linnus- peamine linna vaatamisväärsus. Ronisime linnuse torni, kujutasime ette keskaegsete rüütlite elu linnuses.Arvasime, et rüütleid elas linnuses palju, oma imestuseks kuulsime, et neid viibis alaliselt linnuses vaid 10 kuni 12. Ekskursiooni alguses saadud mündi eest sai igaüks lunastada endale linnuse töötubadest sobiva eseme. Kõrgelt torni vaateplatvormilt paistsid kätte jõepromenaad, Kreenholmi korstnad ja Eesti-Vene riigipiir.

Narva bastionid-salapärased ja samas jubedad. Külastasime Victoria bastioni 17 m sügavusel maa all. Külm, sooja kõigest 10 kraadi, niiske, vesine , pime .Pikemat kasvu inimestel oli tegu ringi liikumisega, et pead mitte ära lüüa. Giid jutustas ja jutustas bastionide ajaloost põnevaid lugusid…

Vaatasime üle ka Aleksandri Suurkiriku, Narva Raekoja, Narva Issanda Ülestõusmise peakiriku, sõitsime mööda Narva Kolledžist.

Aga see halastamatu aeg-see sai lihtsalt otsa! Narva tasub tagasi minna-selline oli meie ühine otsus.

Narvas käis
Marika Svaigsne
õpetaja

Galerii

Rubriigid: Uncategorized. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.